tisdag 26 maj 2009

Solopaddling till grodviken .... och sen med sällis...

På onsdagseftermiddagen regnade det så smått och när jag kom ut till Saltis så ökade det.... Tog mitt pick o pack in i segelhallen och packade kajaken där, och när jag sjösatte skingrades molnen för att efter några minuter släppa igenom en glimrande sol. Solopaddlade ut i södra och njöt att ha 4 lediga dagar framför mig.



Styrde fören mot Grodviken och satte upp Fortet, packade upp för middag och frukost (just in case) och gick en runda på ön. Hälsade på några får, samlade lite ved och lagom när jag kröp in i tältet för att laga mat i absiden kom regnet.



Efter maten blev det kaffe, godis och korsord. Lyssnade på radio och hade det sååå gott! Ibland är det skönt med solopaddling!



Hade sällskap av en pratsugen strandskata med make....
Mitt i regnet kom den varma solen fram igen, och bildade en vacker regnbåge.



Vaknade av att solen sken skönt mot tältduken, käkade frukost, pysslade lite och så framåt lunch fick jag sällskap av Anna, Per, Maggan och Anders O.



Efter lunch och kaffe blev några lek o plask-sugna.....



och snart låg kajaker upp och ner, flottörer användes flitigt, rollar i ett otal varianter övades och några var frivilliga till att vara publik på stranden på en filt....


Efter så mycket lek o plask, en tur runt närmaste ön och vedsamlande blev hungern påtaglig, och det var dags för middag.


Några ö-bor kom förbi och hälsade.....



Middagen blev som vanligt utsökt....

Väderprognosen för fredagen var lite småtråkig så några valde direkt hem och andra bonustur.

En lagom blandning av solopaddling och trevligt sällskap. Kul att ni hittade ut!

Inga kommentarer: