torsdag 23 april 2009

23 april: middag ute.......

Micke var paddlingssugen och ville äta kvällsmat på väg till Valö, så vi åkte till Saltis efter jobbet.
Micke fick till slut ner alla pryttlar ......


..och vi paddlade ut .... mötte Olof och Valter med sina fina båtar.....

Med en ytterst lätt vind rakt i näsan styrde vi ner mot Långholmen.
Vi var rätt hungriga redan på bryggan så vi var snart framme på Långholmen.

Packade upp sallad, färska räkor och skagensallad... fick kaffe och choklad till dessert (tack micke)

Så var det dags för Micke att fortsätta ner mot Valö (jag är inte alls avis...) och för mig att ta mig tillbaks till bryggan.
Tog mig säkert en timme tillbaks för jag fick hela tiden lägga ner paddeln och antingen bara njuta eller försöka fota ögonblicken....
Ljuvligt...magiskt.....

Framme i Saltholmen var det nästan mörkt....

Spegelblankt vatten in mot bryggan, några seglare som putsade på sina fina båtar.... ja en riktigt bra kväll helt enkelt........
Och imorgon är det Premiärpaddling på GKF!
(kan man verkligen kalla det så????..........)

Inga kommentarer: